League of Legends, Dota 2 i inni pretendenci do tronu, czyli rok
Dodane przez pawlo112 dnia Sierpień 23 2012 19:27:06
Defense of the Ancients, czyli mod, który zapoczątkował szaleństwo MOBA.
Modę na gry MOBA (Multiplayer Online Battle Arena, bo tak obecnie nazywany jest ten gatunek) zapoczątkowała wydana w 2003 roku modyfikacja Defense of the Ancients do Warcrafta III. Okazała się na tyle popularna, że od dwóch lat regularnie wychodzą inspirowane nią komercyjne produkcje. Dobiegający właśnie końca rok 2011 był jednak dla całej tej kategorii prawdziwie przełomowy i na dobre uformował kształt tego segmentu rynku. Postanowiliśmy więc podsumować najważniejsze wydarzenia minionych dwunastu miesięcy.

League of Legends



League of Legends obecnie niekwestionowany lider rynku
Potencjał tej gry szybko dostrzegł jeden z największych dostawców usług internetowych w Chinach, czyli firma Tencent Holdings Limited, która w lutym tego roku wykupiła większościowe udziały w Riot Games za sumę ponad 350 milionów dolarów. Inwestorzy wiedzieli co robią. Już w lipcu League of Legends mogło się pochwalić 15 milionami zarejestrowanych kont użytkowników. Każdego dnia na serwery logowało się wtedy 1,4 miliona graczy. Jak się jednak okazało nie był to kres możliwości tego tytułu. Wręcz przeciwnie, od tego czasu jego popularność systematycznie rosła. Jest to zasługą m.in. przeobrażenia zabawy w coś w rodzaju wirtualnego sportu. Finały rozgrywek wieńczących Sezon 1 obejrzało prawie 1,7 miliona osób. Gra wkrótce wkroczy w drugi sezon turniejowy. Łączna pula nagród w różnych zawodach ma wynieść 5 milionów dolarów, a zwycięska drużyna otrzyma 2 miliony dolarów.